Tkaniny samochodowe

Tkaniny samochodowe

Tkaniny samochodowe przeznaczone są na tapicerki foteli, sufitów, wnętrz samochodów osobowych, ciężarowych i dostawczych, autokarów oraz na pokrowce samochodowe. Są wśród nich tkaniny samochodowe stosowane w samochodach takich marek jak: TOYOTA, VOLKSWAGEN, RENAULT, CITROEN,MERCEDES, FORD, PEUGEOT, BMW, FIAT i wiele innych.
 

Oferowane wzory

Oferujemy tkaniny samochodowe w blisko 1000-cu rodzajach i odmianach  . W ofercie znajdują się tkaniny samochodowe w różnych kolorach, wzorach i gładkie tkaniny . Polecamy również obiciowe dzianiny 3D o wysokiej gramaturze. Więcej zdjęć naszych tkanin można zobaczyć na hurtownietapicerskie.pl Zaprezentowane tam ceny są cenami detalicznymi i dotyczą tylko odbiorców indywidualnych. Jeśli prowadzisz hurtownie tapicerską lub zakład tapicerski skontaktuj się bezpośrednio z naszymi handlowcami. Przedstawimy Ci specjalnie dla Ciebie skonstruowaną ofertę.
 

Szerokość materiałów
Oferowane materiały tapicerskie mają szerokość od 140 do 200 centymetrów.
 

Rodzaj laminacji
Nasze materiały laminowane są pianką poliuretanową o grubości od 1 do 10 milimetrów. Oferujemy także materiały bez laminatu lub możliwość laminacji pianką według indywidualnego zamówienia Klienta.


Tkaniny żakardowe

Ten rodzaj tkanin tapicerskiech jest najczęściej stosowany, jako pokrycia siedzeń w samochodach. Włókna poliestrowe i odpowiedni sposób tkania zapewniają bardzo wysokie parametry użytkowe.

Deseń, wzór na tkaninie uzyskuje się poprzez tkanie i użycie różnych kolorów przędzy /a nie poprzez nadruk, / co pozwala osiągnąć bogatą fakturę, głębię tkaniny oraz ciekawe rozwiązania kolorystyczne. Tapicerskie tkaniny żakardowe stwarzają ogromne możliwości dla projektantów tkanin w porównaniu z tkaninami płaskotkanymi.

Tapicerskie tkaniny żakardowe stosowane we wnętrzach samochodów muszą spełniać bardzo wysokie normy narzucane przez koncerny samochodowe.

Wytrzymałość na ścieranie ponad 50 000 Martindali powoduje, że nawet intensywne użytkowanie nie powoduje szybkiego przecierania się tkaniny. Włókna poliestrowe o dobrych parametrach powodują także, że żakardy te nie pilingują się nawet po długotrwałej eksploatacji. Odporność na odbarwienia pod wpływem świata słonecznego jest kolejnym czynnikiem istotnym z punktu widzenia walorów użytkowych. Ważną cechą jest ognioodporność zapewniająca jedynie żarzenie się tkaniny pod wpływem płomienia zapałki a nie palenie się silnym płomieniem.

Wszelkie te parametry regulowane są przez normy o wysokich kryteriach.

Tkaniny żakardowe – zobacz tutaj zdjęcia


Tkaniny szenilowe

Tkaniny samochodowe – szenilowe stosowane, jako pokrycia siedzeń samochodowych łączą w sobie cechy wytrzymałych tkanin obiciowych i komfortowych dzianin welurowych. Jest to stosunkowo nowy typ tkaniny tapicerskich.

Produkowane są z wysokiej, jakości włókien poliestrowych. W procesie produkcji włókien skręcanych jest ze sobą kilka cieńszych włókien, które poprzecznie mają wstawiane krótkoodcinkowe włókna /w zbliżeniu przypomina to szczotkę do mycia butelek/. Odpowiedni układ poszczególnych włókien, łączenie włókien szenilowych i tradycyjnych w różnych proporcjach, zróżnicowanie kolorystyczne dają projektantom możliwości uzyskania bardzo ciekawego efektu.

Wszelkie wysokie kryteria jakościowe zostają spełnione a bogactwo wzornicze i ekskluzywny wygląd spowodowały, że tapicerskie tkaniny szenilowe stosowane są w droższych modelach samochodów.
Tkaniny szenilowe – zobacz tutaj zdjęcia


Tapicerskie dzianiny welurowe

Tapicerskie dzianiny stosowane na pokrycia siedzeń produkowane są z przędzy poliestrowej. Na specjalnych maszynach umożliwiających wytwarzanie runa z włókien o wysokiej wytrzymałości są wytwarzane dzianiny welurowe. Dwie płaszczyzny połączone są ze sobą kilkumilimetrowymi odcinkami włókien, które następnie są rozcinane i stanowią welurową powłokę dzianiny. Konieczne jest jeszcze staranne strzyżenie wierzchniej powierzchni dzianiny. Odpowiednim strzyżeniem można uzyskać fakturę i wzór dzianiny strzygąc poszczególne fragmenty odpowiednio krócej lub dłużej.
Taki sposób produkcji zapewnia uzyskanie dzianiny o dobrej rozciągliwości / zapewnia to doskonałe dostosowanie się do kształtu fotela/ a także ekskluzywny wygląd i wysoki komfort użytkowania. Dzianiny welurowe umożliwiają dobrą cyrkulację powietrza. Dzianiny stosowane w przemyśle samochodowym muszą spełniać wszelkie wymogi dotyczące wytrzymałości na ścieranie, odporności na odbarwienia i pilingowanie oraz ognioodporność.
Parametry te regulują normy zapewniające wysokie standardy.
Dzianiny welurowe – zobacz tutaj zdjęcia


Dzianiny 3D

Dzianiny 3D są jednym z najnowszych typów dzianin stosowanych w samochodach.
Produkowane są z włókien poliestrowych zapewniających wysokie walory użytkowania i dotrzymujące norm w tym zakresie.
Sposób produkcji zapewnia osiągnięcie dzianiny dystansowej stanowiącej dwupoziomowe rusztowanie połączone włóknami na niespotykana dotychczas odległość. Powoduje to bogatą strukturę. Górna warstwa ma otwory o różnych kształtach / zbliżone do koła, prostokąta lub elipsy/.Głębia tego typu dzianiny potęgowana jest użyciem w warstwie wierzchniej i dolnej różnych kolorów. Daje to ciekawy efekt zwłaszcza przy zastosowaniu dużego kontrastu, gdy wierzchnia warstwa jest czarna lub szara a dolna żółta, pomarańczowa lub czerwona. Bardziej wyrafinowany zestaw to użycie jednego koloru w różnych natężeniach barwy. Dzianiny 3D ze względu na bogatą strukturę zmieniają się w zależności od kąta patrzenia.
Ten typ dzianin doskonale przepuszcza powietrze.
Dzianiny dystansowe 3D – zobacz tutaj zdjęcia


Dermy – skaje

Derma zwana także sztuczną skórą lub skajem ma szerokie zastosowanie we wnętrzach pojazdów. Wytwarzane są z polichlorku winylu z dodatkami plastyfikatorów, które zapewniają odpowiednią elastyczność, miękkość i fakturę. Możliwość upodobnienia się do skóry naturalnej z eliminacją wad produktu naturalnego oraz względy ekonomiczne powodują, że dermy stosowane są w każdym samochodzie. Różnią się fakturą, bywają gładkie oraz strukturalne o różnym uziarnieniu stając się łudząco podobne do skóry naturalnej. Mają zastosowanie, jako pokrycie deski rozdzielczej, podszybia, tunelu środkowego.

Doskonale dopasowane do naturalnej skóry użytej tylko w miejscach kontaktu z ciałem użytkownika dermy dają złudzenie, że cały fotel jest pokryty skórą. Ten zabieg stosowany jest nawet przez producentów ekskluzywnych pojazdów, dyktowany nie tylko względami ekonomicznymi, lecz także ekologicznymi. Dermy są produkowane na siatce stabilizującej a także często laminowane pianką poliuretanową, aby uzyskać izolację od metalowych elementów oraz jeszcze większą miękkość w dotyku.
Dermy stosowane we wnętrzach pojazdów muszą spełniać kryteria norm technicznych.
Dermy – zobacz tutaj zdjęcia


Wykładziny

Filc produkt uzyskany w procesie łączenia włókien w zwartą masę gdzie wykorzystuje się właściwości włókien do tworzenia między sobą połączeń. Proces ten dodatkowo wzmacnia się poprzez użycie odpowiednich substancji chemicznych oraz mechaniczne ubijanie czy walcowanie warstwy włókien. Można uzyskać filce o okrywie welurowej lub pętelkowej.

Stosuje się także powlekanie spodniej warstwy polichlorkiem winylu /PCW/.
Filce znajdują szereg zastosowań we wnętrzach pojazdów ze względu na dobre własności wygłuszające i termoizolacyjne. W tym wypadku walory wizualne są drugorzędne.

Filce stosowane na pokrycia podłóg pojazdów muszą charakteryzować się także wysoką estetyką, która osiągana jest najczęściej poprzez efekt welurowy. Filce charakteryzują się dobrą plastycznością pozwalającą na pokrycie profilowanych kształtów.

Filce stanowią także alternatywny podkład do laminacji materiałów tapicerskich używany zamiast pianek poliuretanowych.
Jak wszelkie produkty stosowane w pojazdach również filce muszą spełniać restrykcyjne normy techniczne.
Filce – zobacz tutaj zdjęcia